advanduren

donderdag 29 januari 2015

Zoals gewoonlijk weer mijn ronde op de fiets gemaakt in de Vockestaet en omgeving.

Zodra het zonnetje doorkomt ga ik erop uit, richting Poldervaart, maar dat is meestal van korte duur de weermensen zitten er meestal naast. Een dag heeft het gevroren met 'n zonnetje, Knobbelzwanen die in 'n kleine wak lagen te slapen, ook nog effen naar Hofwijk geweest daar waren Putters die op elzenpropper zaten. Tussen door kom je van alles tegen.
 
Veel kijkplezier
 
In dat gedeelte fiets ik vaak door, in het voorjaar zitten er veel vogels.
Poldervaart (Broekkade)
 
Poldervaart
 
Poldervaart
 
Poldervaart
 
Smienten
 
Grauwe gans
 
Grauwe gans
 
Soms maak je rare capriolen op het ijs.
Blauwe reiger
 
Blauwe reiger
 
Meerkoet
 
Krakeend
 
Krakeend
 
Knobbelzwaan
 
Knobbelzwaan
 
Knobbelzwaan
 
Knobbelzwaan
 
Wilde eend
 
Wilde eend
 
Wilde eenden
 
Zo'n 250 a 300 Wulpen staan elke dag bij elkaar .
Wulp
 
Waterral
 
Stormmeeuw
 
Stormmeeuw
 
Aalscholver
 
Huismus
 
Huismus
 
Pimpelmees
 
Boomkruiper
 
Boomkruiper
 
Boomkruiper
 
Putter
 
Putter
 
Putter
 
Putter
 
Putter
 
Putter
 
Roodborst
 
Steenuil
 
Steenuil
 

En bedankt voor de eventuele reacties 
 

3 opmerkingen:

  1. heb mijn ogen weer uigekeken,
    de putter en de steenuil.
    Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was al begonnen met opschrijven welke foto's ik de mooiste vond maar daar ben ik mee gstopt want al deze foto's zijn gewoon ontzettend mooi. De vliegbeelden van de smienten en de ganzen, je roodborst, je boomkruiper, de wulp, de eenden en zwanen en natuurlijk je putters. het toeval wil dat ik deze ook op de proppen heb vastgelegd maar die plaats ik volgende week. Je mussen, pimpelmees, aalscholver, meeuw en niet te vergeten die prachtige waterral, maar de allermooiste vind ik je steenuiltje. Ik vind die zo gaaf en hoop deze ook ooit weer eens vast ge kunnen leggen. Een heerlijke serie met heel veel genietmomenten. Mijn complimenten.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk weer Loes, met name de Krakeenden zijn erg fraai ! Groet, Hans

    BeantwoordenVerwijderen