advanduren

donderdag 12 februari 2015

Vockestaert en omgeving

Nadat het weer niet meewerkte ben ik er toch erop uit geweest, 1 dag ben ik te voet gegaan omdat het s, morgens glad was daar kwam ik wel ineens 'n verrassing tegen 'n witte Hermelijn die over het ijs rende en het riet in dook.

 
Veel kijkplezier


Kleine zwaan

Kleine zwaan

Kleine zwaan

Torenvalk

Smient

Smient

Blauwe reiger, vangst 'n visje

Aalscholver

Aalscholver

Grote Canadese gans

Grote Zilverreiger

Grote Zilverreiger

Ooievaar op het fietspad

Boomkruiper

Boomkruiper

Koolmees

Koolmees

Een aantal Tjiftjaffen zijn hier gebleven die hebben geen zin om te vertrekken na 'n zachte winter, omdat er nog voedsel genoeg is.
Tjiftjaf

Tjiftjaf

Tjiftjaf

Winterkoning

Winterkoning

Roodborst

Roodborst

Roodborst

Roodborst

Putter

Pimpelmees


Hermelijn 

Hermelijn

Hermelijn

Hermelijn


En bedankt voor de eventuele reacties

9 opmerkingen:

  1. Hallo Loes, je zet hier zomaar achteloos een prachtige serie neer... Vooral de Hermelijn is van grote klasse. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Loes!!!??? IK dacht al waar blijven nou die Hermelijn foto's? Je weet ze ook altijd wéér vast te leggen hè? Deze in witte wintervacht is helemaal super!

    Gr,
    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi platen Loes. De Hermelijn vind ik helemaal top en heeft jou ook wat geduld gekost weet ik ;-). Gr. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er staat weer veel moois in je blog Loes . bedankt dat je ons mee laat genieten ervan .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow.... wat gaaf dat je die witte Hermelijn zag Loes, dat zijn nou van die mooie kadootjes van de natuur :-) Echt heel gaaf. Ook je boomkruiper is van grote schoonheid want die staar er heel mooi op. De kleine zwaan is ook al zo gaaf en die prutpoten van de ooievaar over de weg vond ik ontzettend leuk :-) Maar al je andere vogeltjes zijn een pracht om te zien. Zilverreiger, Aalscholver, Torenvalk, smienten, Tjiftjaf, roodborst, mezen, Putter en niet te vergeten het winterkoninkje. Een heel mooi en rijk gevuld blog met een keur aan prachtige vogels. Wat is de natuur dan ook rijk hé.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Loes,
    Hele mooie serie en die witte hermelijn is natuurlijk de bonus van de dag. Super dat je hem nog kon fotograferen, want volgens mij had ie er aardig de vaart in. De vogelfoto's zijn weer prachtig, ook de vluchtfoto's vind ik altijd zo goed bij jou. Ik zie al een tjiftjaf. lijkt wel of ie hier is gebleven in de winter, ik heb ze eigenlijk nooit vroeger dan half maart gezien (en gehoord). groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Loes je geduld is weer beloond en fijn dat we mee mogen genieten !!!
    Groeten,....Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen