advanduren

donderdag 2 april 2015

Vockenstaert, Schipluiden

Heb nog wat van maart staan maar ook van april zit er bij, daar kreeg ik te horen dat de Rouwkwikstaart en Zwartkopmeeuw was gezien, dus daar ben ik naar toe gefietst, de Kwik had ik al gauw gevonden maar de Zwartkopmeeuw heb ik 'n uur staan zoeken tussen 'n zeker 150 meeuwen, maar ik geef niet gauw op en ja hoor ik had hem in de kijker dus camera klaar komt er 'n fietser voorbij en vloog de hele groep de lucht in dus weer zoeken en eindelijk kwam hij dichterbij aanvliegen dus mijn geduld werd beloond en kon er ook nog 'n filmpje van maken en was mijn dag weer geslaagd en ging ik tevreden naar huis.

                                                                Veel kijkplezier

Roodborsttapuit (man)

Graspieper

Winterkoning


Winterkoning

Kneu

Wulp

Wulp

                                            Ook liggend gemaakt omdat ze vlakbij liepen.
Grutto

Grutto

Grutto

Grutto

Grutto

Witte Kwikstaart

               De Rouwkwikstaart is zwarter op de rug en borst dan de Witte Kwikstaart
Rouwkwikstaart

Rouwkwikstaart

Rietgors (man)

Blauwborst (man)

Blauwborst (man)

Blauwborst (man) in baltsvlucht

Blauwborst (man) in baltsvlucht

De Blauwborst lande vlakbij en ben er stapje voor stapje naar toe gelopen en heb hem toen liggend half in het gras en blubber.
Blauwborst (man)

Blauwborst

Blauwborst (man)

Blauwborst (man)

Blauwborst (man)

Baardman (man)

Baardman (man)

Buizerd


Bergeend

Dagpauwoog

Noordse Kauw

Sperwer met 'n Spreeuw

Lepelaar

Lepelaar

Sperwer

Grote Zilverreiger

Grote Zilverreiger

Scholekster
                                                       
                                                      Filmpje van de Zwartkopmeeuw
 

Zwartkopmeeuw

Zwartkopmeeuw

Zwarkopmeeuw

Zwartkopmeeuw

Zwartkopmeeuw

Zwartkopmeeuw

Zwartkopmeeuw

Zwartkopmeeuw

Zwartkopmeeuw

En bedankt voor de eventuele reacties op mijn blog

2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige serie, vooral de blauwborst en baardman, zijn voor mij echt wenssoorten. Ook de andere foto's zijn prachtig, wat een mooi gebiedje is het toch.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes , heb de vogels met bewondering bekeken
    De foto's zijn prachtig: bedankt,...!!!
    Groeten,....Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen