advanduren

vrijdag 4 maart 2016

Vockstaert

Op 4 maart kreeg ik 'n seintje van Karel dat er 'n Kraanvogel aanwezig was in de Vockestaert, dus snel met de fiets erna toe en ja hij was gelukkig nog aanwezig, 'n goede plek gezocht dat ik 'n aantal foto's en 'n filmpje kon maken, helaas was het grauw weer. Het was 'n nieuwe soort voor mij hier in Schiedam.

                                                             Veel kijkplezier

Kraanvogel, was erg alert.

Kraanvogel

Kraanvogel

Kraanvogel

Kraanvogel

Kraanvogel

Kraanvogel

Kraanvogel

Kraanvogel

Kraanvogel, helaas was het bewolkt maar vloog vlak bij ons voorbij en kwam weer terug en lande 'n stuk verder in het weiland.
 
Kraanvogel

Kraanvogel

                                                           Filmpje van de Kraanvogel

 
 
En bedankt voor de reacties op deze blog

4 opmerkingen:

  1. Mooie waarneming Loes en leuke regiosoort.
    Jammer dat ie maar een paar uur aanwezig was! ;-)

    Gr,
    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    zo gaaf dat je een kraanvogel kon fotograferen!
    ook je filmpje vind ik heel erg leuk. Ik heb hier ooit 1 kraanvogel in het weiland gezien maar die zat te ver weg voor mooie foto's. Jouw foto's mogen er zijn zeg, echt top!

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat een waarneming, die hoop ik ook nog eens te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op de een of andere manier had ik dit bericht gemist. Wat een geluk dat je deze kraanvogel zo goed kon zien. Het gebeurt tenslotte niet vaak dat je zo'n kans krijgt. Velen zullen jaloers op je zijn.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen