advanduren

maandag 25 april 2016

Vockestaert en Poldervaart

Gelukkig waren er 'n paar mooie dagen bij, dus ben ik eerst door de Vockestaert gefietst daar vloog ineens 'n Bruine Kiekendief voor mij langs opgejaagd door 'n Zwarte kraai dus kon ik 'n paar foto's maken, ook kwam er 'n Lepelaar en Visdief voorbij vliegen, daarna naar de Kandelaarsbos daar heb ik 'n 2 uurtjes gestaan en er kwam van alles tevoorschijn zoals de Winterkoning, Zwartkop, Grasmus, Groenling, Tjiftjaf, Heggenmus, Oranjetipje, Citroenvlinder en Klein geaderd witje en Dagpauwoog.

                                                                     Veel kijkplezier

Bruine Kiekendief (vrouwtje)

Bruine Kiekendief (vrouwtje)

Bruine Kiekendief (vrouwtje)

Grasmus

Grasmus

Winterkoning

Winterkoning

Zwartkop (vrouwtje)

Zwartkop (man)

Zwartkop (man)

Heggenmus.

Tjiftjaf met nestmateriaal.

Groenling met nestmateriaal.

Groenling met nestmateriaal.

Groenling met nestmateriaal.

Dagpauwoog


Klein geaderd koolwitje

Citroenvlinder

Citroenvlinder

Oranjetipje

Grutto

Visdief

Lepelaar, vloog vlak over mij heen.


En bedankt voor de reacties op deze blog.

3 opmerkingen:

  1. Wauw, wat heb je toch weer mooie foto's. Niet alleen die prachtige zingende vogels ( zelfs de zwartkopjes, die hoor ik alleen maar, kan ze nooit vinden)...maar ook vlinders. Ik ben al helemaal jaloers op jouw oranjetipje, die heb ik al zoveel jaren niet meer gezien......laat het nu maar weer wat zonniger en warmer worden, dan kunnen we weer genieten van vogels en vlinders
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij hebt opnieuw niet te klagen over variatie. Vooral vlinders heb je al behoorlijk wat gezien. Daarnaast heb je een aantal vogels gefotografeerd die je ook niet dagelijks ziet, zoals de kiekendief en zwartkop.
    Het is wel duidelijk, je woont bij een erg aantrekkelijk natuurgebied.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    wat laat je weer een prachtig blog zien vol met variatie en vol met geweldige mooi scherpe en heldere foto's. Ongelooflijk wat jij allemaal voor je lens krijgt zonder daarvoor in een hut te hoeven gaan zitten. De zingende vogels zijn een lust voor het oog maar ook de kiekendief kon je mooi dichtbij fotograferen. Echt geweldig dit.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen