advanduren

donderdag 23 juni 2016

Spitsbergen

Dag 4
Deze dag zagen we 2 IJsberen en daar gingen we voor, dan ga de adrenaline door je lichaam heen.
Ze stuurde de boot zo in de richting dat de wind richting IJsbeer ging en je zag gelijk dat zijn neus onze richting ging en dacht wat ruik ik daar voor lekkere hapjes op die boot zodat hij onze richting kwam aanlopen tot op 5 meter van de boot, en dat is 'n geweldige ervaring om ze in het wild te zien, ook zagen we die dag nog 'n Ivoormeeuw en 'n Groenlandse Walvis. En natuurlijk ook filmpjes gemaakt. Alleen jammer dat het weer bewolkt was.

                                                               Veel kijkplezier

Ivoormeeuw

Ivoormeeuw

Groenlandse Walvis bij het pakijs
Is wel zeldzaam dat hij wij hem zagen omdat het 3 x maal is voorgekomen dat hij op Spitsbergen is gezien.

Groenlandse Walvis bij het pakijs

Pakijs

Pakijs

Afdruk van 'n IJsberenpoot

IJsberen
1 is al leuk maar 2 is nog leuker

IJsbeer tussen het pakijs

IJsbeer

IJsbeer
Met nog 'n maaltje van 'n Ringelrob 

IJsbeer

IJsbeer
As ik zwem kom ik dichterbij die mensen

IJsbeer

IJsbeer

IJsbeer 

IJsbeer

IJsbeer

IJsbeer

IJsbeer

IJsbeer

IJsbeer
snuf snuf wat ruik ik daar voor mensenvlees

IJsbeer
Eens kijken waar ik op de boot kan komen om 'n lekker hapje te eten

IJsbeer

Gapende IJsbeer

                                                           Filmpje van de IJsbeer


                                             En bedankt voor de reacties op deze blog.

6 opmerkingen:

  1. Hallo Loes, wat een geweldige ervaring moet dat voor je zijn geweest om een ijsbeer zo mooi voor de lens te krijgen. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes,

    Wat een prachtige ervaring lijkt me dat......een moment dat je nooit meer zal vergeten, en je altijd zal blijven herinneren aan die schitterende tijd in Spitsbergen!

    Gr,
    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Wat een reis is dat geweest! Wat vogels betreft heb je al veel moois laten zien, maar deze ontmoeting met ijsberen slaat alles. Wat zal je hartslag hoog geweest zijn, want ik kan mij goed voorstellen dat het spannend was. Zo dichtbij in de vrije natuur, heel bijzonder. Zeker als je ook nog bedenkt hoe gevaarlijk ze kunnen zijn.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb net het filmpje bekeken. Het is toch wel heel bijzonder dat je dit zo in de vrije natuur hebt kunnen zien. Ongetwijfeld het hoogtepunt van de reis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Loes,
    wat een geweldige ervaring om deze ijsberen gewoon in de vrije natuur te zien en te kunnen fotograferen. Ik geloof onmiddellijk dat de adrenaline door je lijf schoot toen je deze geweldige dieren zag! Hier zul je echt hele mooie herinneringen aan over houden!
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig die ijsbeer! Daar was je voor gekomen dus die heb je!
    DE foto's van het pakijs met die blauwe kleur vind ik ook erg mooi.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen