advanduren

zaterdag 3 december 2016

Amsterdamse waterleidingduinen

Vorige week 'n dag wezen struinen in de AWD. en het was 'n zonnige dag. Al bij de Oase kwam ik 'n paar Damherten tegen en er waren niet veel mensen of ik daar alleen was, onderweg  richting kijkhut kwam ik 'n klein Damhertje tegen  helaas stond hij te dichtbij dat ik alleen 'n kopportretje kon maken.
Veel Roodborstjes gezien, bij de kijkhut waren 2 Dodaars. Daarna richting de IJsvogel toen ik aankwam zat hij op de tak en ben daar gaan zitten in de hoop dat hij weer langs zou komen dus niet maar wel de Grote gele kwikstaarten zoals gewoonlijk kwam ik veel Goud en Vuurgoudhaantjes tegen en ben 'n uurtje daar blijven staan en kon het weer niet laten om ze te fotograferen. Later zag ik nog wat Grote Zaagbekken tegen.


                                                                Veel kijkplezier


                                                Klik op de foto voor 'n scherper beeld


Roodborst


Roodborst


Roodborst


IJsvogel


Dodaars


Grote gele kwikstaart (geringd)


Grote gele kwikstaart


Grote gele kwikstaart


Grote gele kwikstaart


Goudhaantje


Goudhaantje


Goudhaantje


Vuurgoudhaan


Vuurgoudhaan


Vuurgoudhaan








Vuurgoudhaan


'N  klein Damhertje.


Damhert


Damherten, 'n lekker onderonsje.


Damhert


Damhert


Damhert


Damhert


Grote Zaagbek (man)


Grote Zaagbek (man)


Grote Zaagbekken (vrouwtjes)


Grote Zaagbek (vrouwtje)
                                                   
En bedankt voor de reacties op deze blog.

7 opmerkingen:

  1. Hoi Loes ,
    Mooie serie weer.
    De Grote Gele Kwik staat er prachtig op, en ja de Goudhaantjes dat lukt bij jou altijd.
    Jaloers makende foto's
    Groet, Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    Jij hebt behoorlijk veel gezien in "mijn thuisgebied". Goudhaantjes hebben je de mooiste beelden opgeleverd. Zaagbekken heb ik er kortgeleden ook gezien. Aan de gele kwikstaarten kan je zien dat het in het noorden frisser is geworden.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig om te zien die Gr zaagbek en de damhertjes zijn altijd leuk ,een mooie dag in awd met prachtig foto's Loes'
    Gr Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Loes Een hele mooie serie met een herten familie .
    geweldig.
    Groet,....Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nohhh....... wat gaaf Loes.
    Vooral die goud en vuurgoudhaantjes zijn geweldig!
    De zaagbekken zie ik er wel vaker maar wat jij hier laat zien is toch wel weer jaloersmakend hoor hihi......
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je weer in de AWD was en mij valt gelijk op hoe goed jij die supersnelle goudhaantjes erop hebt staan. Ook de grote gele kwik had je mooi op een tak. Was dat bij de vogelkijkhut of verderop langs het water.
    grote zaagbekken zijn mooie wintergasten, die heb ik vorige week ook kunnen fotograferen. De portretjes van de damherten vind ik ook erg mooi
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat was bij de Vossenplek Ghita, daar staan 2 schermen van boomstammetjes daar kwam de Grote gele kwik opzitten in plaats van de IJsvogel.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen