advanduren

donderdag 28 september 2017

Vockestaert en Hofwijk

Na 'n paar mooie dagen er weer op uit geweest, heb gelukkig mijn accu weer terug die 'n revisie heeft gehad en waar ik 'n aantal kilometers kan fietsen in mijn omgeving, het is toch zwaar als met al je apparatuur en statief te fietsen.
De meeste vogels zijn al vertrokken en het is wachten op de wintervogels, alleen de Goudhaan en Vuurgoudhaan zijn al 'n aantal binnen.

                                                                  Veel kijkplezier
                                                Klik op de foto voor 'n scherper beeld.


Daar weet ik de naam niet van.

Inktzwam.

Parelstuifzwam.

Gekraagde Aardster.

Ooievaar,
Op 'n lantaarnpaal wordt alles onderhouden van kop tot teen.

Ooievaar,
Op 'n lantaarnpaal, en ook daar moet alles gepoetst.

Ooievaar,
Op 'n lantaarnpaal.

Blauwe reiger met muis.

Blauwe reiger met 'n muis.

Halsbandparkiet, vanaf mijn balkon gemaakt.

Zwarte Kraai,
Die waren op zoek naar walnoten en die verstoppen ze ergens in de grond voor 'n wintervoorraad.

Zwarte Mees

Goudhaan,
Het zijn moeilijke vogels om te fotograferen omdat ze zo bewegelijk zijn, maar met geduld lukt het wel.

Goudhaan

Goudhaan

Goudhaan

Goudhaan

Vuurgoudhaan

Vuurgoudhaan

Vuurgoudhaan

Vuurgoudhaan

Steenuil,

Steenuil

Steenuil

                                             En bedankt voor de reacties op deze blog.

6 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    wat heb je de goudhaantjes er prachtig op staan zeg!
    De foto's van de Goudhaan met de opgezette kruin, wow! Jaloers!
    Het Steenuiltje ook alweer zo mooi vastgelegd, mooie blog.
    Groet bert.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes,
    Ondanks dat er weinig te zien is heb je toch weer een prachtig blog met mooie en leuke foto's.
    De net aangekomen vuur-goudhaanjes .
    Ook de zwartemees is prachtig en de blauwe reiger met de muis.
    Het steenuiltje is altijd super om te zien.
    Super gedaan Loes in de toch zo rustige maanden met veel slecht weer.
    Gr Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Het is een reeks geworden met een flink aantal mooie waarnemingen. Vooral de goudhaantjes en het steenuiltje vind ik bijzonder. De stinkzwam is volgens mij een inktzwam.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Loes,...!!!
    Mooi die goudhaantjes,verder weer een mooie serie geworden.

    Groeten,Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,
    wederom weer een post vol mooie waarnemingen. De meeste vogels zijn inderdaad weg en ik heb hier nog geen goudhaan of vuurgoudhaan gezien helaas. in mijn vorige tuin had ik een knaap van een blauwspar waar dier jaar de goudhaantjes in kwamen.
    Nu kan ik er bij jou van genieten en ook van de andere vogels. Blauwe reiger met muis is toch wel erg leuk om te zien en de poetsende ooievaar op de lantaarnpaal ook hahahahah.... je steenuiltje maakt me toch wel weer een beetje groen ;-)
    Ik heb weer genoten.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen